واتساپ تحت اختیار فیسبوک

همانطور که حتما شنیده اید شرکت فیس بوک، واتس اپ را به ارزش 19 میلیارد دلار خرید. این بزرگترین معامله تاریخ فیس بوک تاکنون بوده است. واتس اپ بیش از 450 میلیون کاربر ماهانه دارد و اخیرا در وب سایت خود اعلام کرده است که روزانه یک میلیون کاربر جدید شروع به استفاده از این برنامه می‌کنند. چند روزی است که این خبر در تمام خبرگزاری‌ها منتشر شده و اینجا قصد تکرار آن را نداریم. برای خواندن خبر به اینجا مراجعه کنید: تابناک

بحثی که برای بسیاری از کابران ایرانی پیش آمده نگرانی از آینده ی واتس اپ است. بسیار با ایمیل و تماس از ما سوالات زیادی در این زمینه پرسیدند و مایل بودند که بدانند آینده ی این نرم افزار به کدامین سمت خواهد بود. به همین علت لازم دانستیم تا سوالات کلی را اینجا مطرح کنیم و به آن‌ها پاسخ دهیم.

 

رویه واتس اپ از این پس:  بدون تغییر

خرید واتس اپ توسط فیس بوک

پس از انتشار خبر خرید واتس اپ توسط فیس بوک در تماسی که خبرگزاری‌های با موسس و مدیر عامل واتس اپ آقای کوم داشتند از ادامه روند واتس اپ سوال کردند. آقای کوم تاکید کرد که واتس اپ "به صورت مستقل و خودگردان" مانند گذشته به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

همچنین در مصاحبه ای که با موسس فیس بوک، مارک زاکربرگ انجام شد، او اعتقاد داشت که واتس اپ در مسیری حرکت می‌کند که بزودی میلیاردها کاربر خواهد داشت و تاکید کرد که هیچ طرحی برای اضافه کردن آگهی و تبلیغات به این برنامه ندارد (در آمد اصلی فیس بوک از طریق تبلغات است) زیرا به اعتقاد او تبلیغات راه مناسبی برای کسب درآمد از برنامه‌های پیام رسان نیست.

فیس بوک قبل از خرید واتس اپ نرم افزار اینستاگرام را به ارزش 1 میلیارد دلار در 2012 خریداری کرده بود. از مقایسه روند قبل و بعد خرید اینستاگرام مشخص می‌شود که تغییری اساسی در سیاست‌های این برنامه ایجاد نشده و اینستاگرام هنوز به شیوه ی قدیم خود در حال فعالیت می‌باشد. از این روند می‌توان این احتمال را داد که واتس اپ نیز بدون تغییر اساسی به روند خود ادامه خواهد داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 9 بهمن 1393برچسب:, | 19:5 | نویسنده : محمدحسین کتابی |